Architektura 21szego wieku : Wpis PS1 YAP 2011: Bag Pile przez FormlessFinder

Jak pisaliśmy w zeszłym tygodniu, Interboro Partners.
.
Wzór gospodarstwa.
został wybrany zwycięzcą YAP 2011 zorganizowanym przez MoMA i MoMA PS1.
Jak zwykle, aby przedłużyć debatę, przedstawiamy Państwu bieżące wpisy.
Prezentujemy ci.
Bag Pile.
przez firmę FormlessFinder z siedzibą w NY.
Propozycja oparta jest na serii łuków zbudowanych poprzez wypełnienie żłobka i piasku rurami geotekstylnymi przy dnie, a także u góry stosy piany z recyklingu.
Ciężkie elementy na dole zabezpieczają łuki, jednocześnie zapewniając masę termiczną do ochłodzenia podwórka.
Podejście FormlessFinder bardzo różni się od wcześniejszych instalacji, na których.
jest tłumaczony na lekkie elementy.
Więcej o Bag Pile po przerwie: pawilony PS1 są zwykle lekkie.
Dzieje się tak, ponieważ są tymczasowe i do tej pory tymczasowa architektura została zrównana z lekką konstrukcją.
Ale lekkie konstrukcje często tracą szanse.
są one ograniczone przede wszystkim do typów czaszy, bez znaczącego połączenia z podłożem lub prawdziwego poczucia wnętrza i obudowy.
Co najgorsze, zadaszenia zapewniają tylko jeden rodzaj przestrzeni: niezróżnicowane pole.
Bycie pod jedną częścią czaszy rzadko znacznie różni się od bycia pod jakąkolwiek inną częścią.
Zamiast tego formlessfinder stara się zapewnić znacznie bogatszą ofertę.
i bardziej architektoniczny.
różnorodność doświadczeń dzięki interwencji, która jest zarówno czasowa, jak i masowa.
.
FormlessFinder.
FormlessFinder Ta kombinacja staje się możliwa tylko wtedy, gdy materia pozostaje nieusunięta.
Nic nie jest marnowane, gdy materiał jest rozumiany jako część ciągłego cyklu, a nie jako surowiec, który ma zostać utrwalony w formie architektonicznej.
Bag Pile wykorzystuje paletę pojemników z geowłókniną, produktów opracowanych do kontroli erozji i przesuwania materiału w szerokim zakresie, w połączeniu z ciężkimi (żwir, piasek) i lekkimi (pianka z recyklingu), wypełniając dziedzińca PS1 plątaniną kolumn, łuków i skarbce.
Elementy te powstają w wyniku połączenia ciężkiego i lekkiego zgodnie z prostą zasadą konstrukcyjną.
lekkie wypełnienie stosuje się w rozpiętościach i wysokich pionowych elementach, które zawsze są zakotwiczone na ziemi i zabezpieczone przed obciążeniami wiatrem przez balast ciężkiego wypełnienia.
Koszty transportu i materiałów są ograniczone do minimum nie tylko przy użyciu materiałów przemysłowych zwykle wdrażanych w znacznie większej skali niż na dziedzińcu, ale poprzez pozyskiwanie materiałów na miejscu.
najcięższy materiał pochodzi z mniej niż półtorej mili od strony.
Koszty wyburzenia są mniej lub bardziej wyeliminowane poprzez znalezienie miejsc przeznaczenia z wyprzedzeniem dla wszystkich materiałów przeznaczonych do recyklingu i ponownego wykorzystania.
W ten sposób materiały wtórne.
zwykle niewidoczne w projektach infrastrukturalnych i krajobrazowych.
stać się podstawowym.
.
FormlessFinder.
FormlessFinder.
FormlessFinder Istnieje szereg performatywnych korzyści z wniesienia tak dużej masy do witryny.
Pierwszym z nich jest znaczący efekt chłodzenia termicznego.
Wypełnione żwirem słupy i stopy schładzają się każdej nocy, po codziennych wahaniach temperatury.
Ich duża masa, w połączeniu ze starannie ułożonymi samoprzylepnymi przedmiotami, powoduje, że ogrzewają się powoli w ciągu dnia, zachowując wewnętrzne przestrzenie worka workowego znacznie chłodniejszego niż temperatury w ciągu dnia.
Masa zapewnia również korzyść akustyczną.
W przeciwieństwie do lekkiej konstrukcji, która zazwyczaj pozwala dźwiękowi przejść przez nieuszkodzony, duże elementy Bag Pile zostały starannie ustawione, aby zmaksymalizować odbicie, absorpcję i rozproszenie dźwięku, tworząc zróżnicowane kieszenie dźwięku i szereg doświadczeń odsłuchowych.
Te nieodłączne właściwości akustyczne są wzmacniane przez instalację akustyczną wbudowaną w strukturę.
W kluczowych momentach elementy Bag Pile są miksowane i wzmacniane, tworząc rodzaj ścieżki dźwiękowej, która uwydatnia płynną, bezkształtną naturę projektu: pianka trzeszczy, gdy przesuwa się na wietrze, żwir osadza się lub wylewa z geotekstylnych pojemników, woda kapie na poszarpaną krawędź basenu.
Instalacja akustyczna również podkreśla wymiar dotykowy projektu.
Został zaprojektowany w celu przyciągnięcia odwiedzających.
Ciała, tak jak ich oczy, a wiele mikedowanych elementów to momenty, które szczególnie zachęcają do interakcji cielesnych, od ruchomych mebli, przez wodne elementy woreczków do splotów wypełnionych pianką kolumn tak gęstych, że goście muszą przecisnąć się przez nie.
Rezultatem jest nie tylko przekształcenie dziedzińca, ale prawdziwe zróżnicowanie przestrzeni.
Bag bag umożliwia zwiedzającym utratę podwórka i zanurzenie się w nowym świecie, eksplorując przestrzenie, które rozciągają się od dużych kolektywnych wnętrz zaprojektowanych specjalnie dla imprez Warm Up, po małe intymne przestrzenie idealne do indywidualnego zajęcia w letni dzień.
A ponieważ te przestrzenie są wypełnione materiałami traconymi, projekt pozostaje dynamiczny, nigdy niezmienny
[podobne: cięcie piłami linowymi, blachy mosiężne, blacha ]

Powiązane tematy z artykułem: blacha blachy mosiężne cięcie piłami linowymi